Hei på deg

https://www.minanamnband.se/start


Her kan du bestille navnebånd

Her sysler jeg bare med mitt, i stille stunder.

Globus lagt inn 4 september 2011



Besøkende

fredag 21. oktober 2011

Oppskrift på kurver

Ser at et par av dere ønsker oppskrift på kurver.

Og det er klart at dere kan få!!

Jeg prøvde meg fram selv først, men det ble bare tull av det. Kurven så ikke ut!!

Men den jeg bruker nå, fikk jeg hos en dame og den identisk med en jeg fant i et blad engang.

Så dette gjør jeg……

Hekle 4 luftmasker

Ta sammen til en ring

1.omg: 7 fm i ringen

(og på slutten her lager jeg meg en merketråd)

2.omg: 2 fm i HVER fm

3.omg: hekle *2 fm i første fm, så 1 fm i neste* (gjentas ut runden)

4.omg: *2 fm i første, så hekler du 1 fm i de to neste* (gjentas ut runden)

SDC13927[8]

Og slik fortsetter du å øke mellom hver gang du har heklet 2 i en fm. Når du har fått ønsket størrelse på kurven, hekler du videre 1fm i hver fm til ønsket høyde på kurven.

Og man lager kurven så stor man ønsker selv.

SDC13929[9]

Det settet jeg har laget, består av 3 kurver.

Den største er heklet opp til 8 fm (mellom hver 2 i 1)

Den mellomste er heklet til 6 fm (mellom hver 2 i 1)

Og den minste er på 4fm (mellom hver 2 i 1)

Høyden jeg har brukt er 12 cm på alle kurvene, og bretter ned en kant. Men det finner man ut selv hvor høye man vil ha dem.

SDC13930[9]

Håper at dette var forståelig oppskrift og at det blir heklet flere kurver der ute nå. Nå er det jo snart jul!!

Drar på kurs i helga med i regi av jobben.

Så god helg til alle wlEmoticon-smile[2]

9 kommentarer:

  1. Tusen takk!
    Nå blir det kurv-hekling!

    God helg:-)

    SvarSlett
  2. Kjempefine kurver,tusen takk for at du deler:)Og tusen takk for koselig komentar i bloggen min:)God helg:)

    SvarSlett
  3. De er virkelig fine:) Oppskrifte ja...jeg falt av lasset i 2. linje...håpløs der jeg altså...
    Nyt den flotte høsten, klem fra meg:)

    SvarSlett
  4. Superfine kurver! Disse må jammen egne seg godt til julegaver. Tusen takk for oppskrift!
    Ha en fin kveld! :-)

    SvarSlett
  5. Takk for oppskriften! Kurvene er skikkeleg fine!

    SvarSlett
  6. Tusen takk for oppskrift! :)
    Jeg har heklet en versjon som skal holde nøkler og småmynter og slikt ute i gangen her. :)

    SvarSlett
  7. Så fine kurver du har laget! Hvordan nr på heklenålen bruker du? Jeg har ikke heklet på sikket 20 år og hadde en 3,5 liggende, men den var sikket for liten fordi jeg syns kurven ble litt rar..
    Takker for svar :)
    Gunilla

    SvarSlett
  8. Hvilken nål er ment for denne oppskriften?

    SvarSlett
  9. Hei hvilken heklenål bruker du ?

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...