Hei på deg

https://www.minanamnband.se/start


Her kan du bestille navnebånd

Her sysler jeg bare med mitt, i stille stunder.

Globus lagt inn 4 september 2011



Besøkende

torsdag 2. september 2010

Slike luer strikket jeg 16 stk av mens jeg rodde fiske oppe i finnmark en høst.
Jeg hadde ikke noe å gjøre på fritiden, så jeg gikk turer og strikket.
Måtte lage mitt eget oppsett på disse, for jeg hadde ingenting med meg av mønster eller annet.
Har strikket dem til ungdommer og damer.
Brukte garnet "Baby-ull", og de fikk både fargen hvit, brun, marineblå, rød, mørk grønn og noen strikket jeg ekstra lange, slik at de hang litt bak på hodet. Var visstnok populært i 2008.



Legg opp 152 m på rundpinne 2.
Strikk 1r og 1vr ca 6 cm, eller ønsket lengde på vrangbord.
Øk jevnt fordelt på siste omg 36 m = 188m.
Skift til p nr 21/2
Strikk ønsket lengde på luen (noen vil at den skal henge litt bak) 
Sett så et merke og fell så 1m på hver side av merket med 42 m mellom hvert merke omg rundt.
Fell hver 2.omg. til det er 6 m igjen. Fest tråden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...