Hei på deg

https://www.minanamnband.se/start


Her kan du bestille navnebånd

Her sysler jeg bare med mitt, i stille stunder.

Globus lagt inn 4 september 2011



Besøkende

onsdag 20. april 2011

Hvitvin

Jeg har ikke vært særlig glad i hvitvin.

Men har heller ikke helt funnet min smak, og noen bomkjøp har det blitt.

Kanskje ungdomstiden med “peach canei” rett fra flaska, ødela lysta på hvitvin i voksen alder?

Le le….

Jeg har iallefall funnet en, som for meg er et sikker-stikk når jeg skal ha hvitvin.

hvitvin

Como Sur

fra Chile

Og jeg er en fan av chilensk rødvin jeg .

For meg var denne ikke for sur, ikke for brusende, passe søt og god ettersmak.

Ikke at jeg er noen vinkjenner og kan beskrive den særlig bra, men sånn er den når jeg tenker på smaken Smilefjes med åpen munn

Vel, ønsker dere alle ei

Riktig God Påske.

6 kommentarer:

  1. Huff ja, Peach Canei ødela mye ;-) Personlig ødela jeg hvitvinsgleden noen år med noe hjemmelaget skvip ei venninne laget... Men for noen få år siden fikk jeg smaken på Chablis. Chablis er en nydelig vin!
    Ellers er det en annen favoritt som jeg vil anbefale: http://www.vinmonopolet.no/vareutvalg/hvitvin/portugal/quinta-da-aveleda-vinho-verde-2009/sku-4401601
    Og:
    http://www.vinmonopolet.no/vareutvalg/hvitvin/frankrike/cuvee-la-mer/sku-668201

    Vin er deilig! Drikke vin under parasollen en varm sommerdag er rene luksusen. Ellers er jeg vel enig med deg; rødvin er nok best.

    Kos deg med vin! Her er det nydelig vær i dag.
    Klemm!

    SvarSlett
  2. Sitter nok med samme opplevelsen med Peach Canei jeg også. Russeknuter og styrte en flaske. Slik setter spor. Jeg er nok en typisk Rødvinsdrikker jeg også, men i sommer fant jeg en skikkelig søt hvitvin som jeg må innrømme gikk ned som saft. Rosemount tror jeg den het. Hvit på sommeren, rød på vinteren har blitt min greie.

    God påske Barbro!

    SvarSlett
  3. Har du prøvd Dr.Loosen ?
    Den er lett og god og ikke for sur.
    Jeg liker best hvitvin, men er ikke flink til å huske navn, så når jeg har funnet en jeg liker....Ellers har jeg fått mer og mer sansen for rosèvin..
    Det jeg fikk skrekken av fra ungdomstiden var vodka og sitronbrus ;)
    Ha en fortsatt fin påske.
    Klem fra Ingunn :)

    SvarSlett
  4. God påske til deg også.

    Det rød jeg drikker er saft, men det duger det også.

    Klem

    SvarSlett
  5. så koselig her var:) må følge deg vettu.....måtte le da jeg leste om pech canei.....jeg er mer gla i hvitvin og har funnet meg en vakkergod som du må smake;
    tosa moscato som er en fruktvin.,,mmmmmh...de navnebrikkene var knall.

    SvarSlett
  6. Heia!
    Mange goe hvitviner;)
    Prøv Moselland art vitis(riesling viner),den e knall;)
    men glass nr 2 e jo alltids best;D
    Go helg og plei drømmen din;)....min drøm e enkel for helga..sol og meir varme<3
    Klem fra Beate

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...